رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی :
1. برنامهریزی و اداره امور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه در هماهنگی مستمر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی.
2. تهیه برنامه سالانه دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و نظارت بر اجرای آن.
3. حمایتطلبی و نظارت بر تنظیم و تأمین بودجه سالانه و تفصیلی دبیرخانه و پیگیری تصویب و تخصیص آن برای پروژههای مشترک بینبخشی.
4. نظارت و هدایت فرآیند تهیه دستور جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و هیأت رئیسه دانشگاه و سایر ارکان ساختاری دبیرخانه.
5. همکاری با واحدهای تخصصی ذیربط در شکلدهی، تصویب و مدیریت استقرار برنامهها و تدابیر اجرایی بخشی و فرابخشی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی.
6. تسهیل اجرای برش استانی مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور و پیگیری اجرایی شدن آنها.
7. شناسایی و سفارش طرحهای تحقیقاتی به مراکز تحقیقاتی مرتبط، به ویژه در زمینه موضوعات دستورکار دبیرخانه.
8. برنامهریزی برای توانمندسازی مستمر کارشناسان دبیرخانه و اعضای ارکان ساختاری (خانه مشارکت مردم در سلامت، شورای پیامآوران سلامت، کمیته دیدهبانی سلامت و اندیشگاه سلامت).
9. پیگیری ابلاغ، استقرار و ارزشیابی مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی و مجمع سلامت استان.
10. نظارت بر طبقهبندی اطلاعات، مستندسازی و انتشار گزارشهای فنی و عمومی به مراجع ذیصلاح.
11. تسهیل همکاری و هماهنگی بینبخشی و مشارکت مردمی در سیاستهای سلامت همگانی، امنیت غذایی، تغذیه، و تهدیدکنندههای محیطی سلامت.
12. پایش مستمر و ارزیابی عملکرد دبیرخانههای شهرستانها به منظور تضمین کیفیت جلسات و اثر بخشی مصوبات.
13. ایجاد ارتباط و هماهنگی عملکردی و برنامهای/سیاستی بین دبیرخانه و سایر ارکان تصمیمساز/سیاستگذار در داخل و خارج از مجموعه دانشگاه.
14. ایجاد ارتباط و هماهنگی عملکردی و برنامهای/سیاستی بین دبیرخانه و سایر دبیرخانههای ساغ در سطح کلانمناطق
15. تنظیم و ابلاغ بهموقع مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی و مجمع سلامت استان به اعضا.
16. راهبری نظام ارزیابی عملکرد سلامتمحور دستگاههای اجرایی استان/شهرستان بر اساس شاخصهای مرجع سلامت ملی و بینالمللی (از جمله شاخصهای توسعه پایدار).
17. هماهنگی سیاستهای حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو، آموزش، تحقیقات و فناوری، دانشجویی و فرهنگی، اورژانس با یکدیگر و با نیازهای سلامت استان.
18. انجام سایر امور ابلاغ شده در زمینه شغل مورد تصدی طبق دستور مافوق.
کارشناس مسئول هماهنگی سیاستهای سلامت
1. پایش روندهای کلان سلامت و هدایت تلفیق سیاستهای دانشگاهی، فرابخشی و بالادستی به سیاست واحد برای اجرا در سطح دانشگاه
2. تسهیل تعامل بین بخشهای مختلف دانشگاه و همچنین بین دانشگاه با نهادهای استانی و ملی برای همراستاسازی سیاستها
3. مدیریت چرخه کامل سیاستگذاری از طراحی، تصویب، پیادهسازی تا ارزیابی سیاستهای کلیدی سلامت در سطح دانشگاه
4. ارزیابی مداوم فضای سیاسی، اجتماعی و نهادی برای شناسایی فرصتها، تهدیدها و پیشنهاد واکنشهای سیاستی مؤثر
5. راهبری، نظارت و ارتقای عملکرد دو کارشناس هماهنگی سیاستهای دانشگاهی و فرابخشی با تمرکز بر بهبود اثربخشی سیاستهای سلامت
6. ارائه مواضع دانشگاه در کارگروهها و شوراهای فرابخشی استان، تعامل با نمایندگان نهادهای سیاستگذار ملی و محلی
7. استقرار نظام مستندسازی، پایش، بازخورددهی و پاسخگویی شفاف درباره سیاستها و مداخلات اجرا شده
8. مشارکت در طراحی یا تقویت نهادهای سیاستگذار و هماهنگکننده سلامت در سطح استان و دانشگاه
9. انجام سایر امور ابلاغ شده در زمینه شغل مورد تصدی طبق دستور مافوق
10. هماهنگی اجرای برنامههای عملیاتی ملی در حوزه بخش سلامت
11. هماهنگی درون دانشگاهی برای تدوین برنامهها و مصوبات
12. ایجاد و مدیریت کمیته دیدهبانی سلامت
13. رصد روندهای کلان اثرگذار بر سلامت استان
14. برنامهریزی جلسات هماهنگی درون دانشگاهی
15. ایجاد و راهبری کمیتههای فنی سلامت
16. توانمندسازی ذینفعان درون دانشگاه
17. مدیریت اجرای مصوبات سلامت
18. تعامل و هماهنگی با معاونتهای تخصصی دانشگاه
19. هماهنگی با دبیرخانههای تصمیمساز در دانشگاه
20. ایجاد و توسعه شبکه ارتباطی دبیرخانهای با سطوح ملی و شهرستانی
21. تسهیل کاربرد نتایج تحقیقات حوزه سلامت
22. گزارشدهی اقدامات و نتایج حوزه سلامت
23. مستندسازی سوابق و فعالیتهای حوزه سلامت
24. هماهنگی اجرای برنامههای عملیاتی ملی در حوزه فرابخش سلامت
25. مدیریت یکپارچه چرخه حیات برنامه جامع سلامت استان
26. برنامهریزی و پیگیری استقرار پروژههای مصوب برنامه جامع سلامت
27. نظارت بر تحقق مصوبات مرتبط با حوزه فرابخش سلامت
28. نهادسازی و پشتیبانی مستمر از شورای پیامگزاران سلامت در سطوح استانی و شهرستانی
29. هماهنگی و پیگیری اثربخشسازی کمیته صیانت از حقوق سلامت مردم
30. رهبری و هدایت فرآیند تولید سیاست پیشنهادی از طریق کمیتههای فنی بینبخشی
31. طراحی و اجرای نظام آموزش مستمر برای ارتقاء مهارتهای کنشگران فرابخشی سلامت
32. پایش و ارزیابی نظاممند فعالیت شورای پیامگزاران سلامت استان
33. ترجمه سیاستی یافتههای پژوهشی و پشتیبانی از اجرای آنها در سطح فرابخشی
34. توسعه و نگهداشت شبکه ارتباطی کارآمد میان دبیرخانه ملی، استانی و شهرستانی
35. نظاممندسازی مستندسازی فرایندها، اقدامات و خروجیهای حوزه فرابخشی سلامت
36. تهیه و ارائه گزارشهای تحلیلی و عملکردی به مراجع ذیربط
37. فعالسازی خانه مشارکت مردم در سلامت استان و شهرستان ها
38. شناسایی، انتخاب و بهروز نگهداشتن پروفایل نمایندگان نهادهای مردمی عضو خانه مشارکت مردم در سلامت استان
39. نظارت بر عملکرد خانههای مشارکت مردم سلامت استان و شهرستانها
40. تسهیل انتقال مطالبات مردمی و پیامهای بهداشتی
41. برنامهریزی و هماهنگی برای حضور نمایندگان مردمی در محافل تصمیمگیری دانشگاه و استان
42. آموزش و توانمندسازی مستمر اعضای خانههای مشارکت جهت ایفای مؤثرتر نقشهای اجتماعی خود
43. پشتیبانی از برگزاری مجامع سلامت استانی و شهرستانی و سایر رویدادهای مبتنی بر مشارکت جمعی
44. راهبری شبکههای میانجیان در سطوح استانی و شهرستانی
45. تقویت تعاملات بدنه دانشگاه با نهادهای مدنی از طریق تسهیل تعریف و اجرای طرحهای سیاستی، نظارتی یا پژوهشی
46. ایجاد همافزایی میان سازوکارهای جلب مشارکت مدنی و اجتماعی موجود در سطح دانشگاه
47. گزارشدهی و مستندسازی ابتکارات اجتماعمحور سلامت
48. ایجاد و بهروزرسانی بانک اطلاعات نهادهای مردمی
49. جذب مشارکت مالی مردمی برای پشتیبانی از پروژههای مشارکتی
50. پشتیبانی از پژوهش و تولید دانش مشارکتی
برنامه ها ی واحد : کارگروه سلامت و امنیت غذایی- کمیته دیده بانی سلامت
اندیشگاه سلامت
کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی
شورای پیام گزاران سلامت ادارات و سازمانها
شورای خانه مشارکت مردم در سلامت
مجمع سلامت
هماهنگی های برون بخشی و بین بخشی
اسناد و شواهد راهبردی سلامت